YZF-R1 - Nový řád
Nová generace modelu YZF-R1 je se opět přiblížila vítěznému stroji seriálu MotoGP – speciálu M1. Pro sezónu 2009 je legendární stroj vyzbrojen zcela novým řadovým čtyřválcem o obsahu 998 ccm s nerovnoměrným uspořádáním klikové hřídele a zapalovacím intervalem 270º - 180º - 90º - 180º. Tato inovační konfigurace zajišťuje absolutně lineární zátah motoru, a vzbuzuje v jezdci pocit, jakoby plynová rukojeť byla přímo propojena se zadní pneumatikou. Nový motor se vyznačuje rovněž plynulejším chodem, jenž se v koncovce výfuku mění v nezapomenutelné burácení. S maximálním výkonem 182 koní při 12 500 otáčkách a kroutícím momentem 115,5 Nm/10 000 ot.za min je tento motor bezpochyby technologicky nejvyspělejším agregátem v historii supersportovních motocyklů značky Yamaha. Základ podvozku R1 nové generace tvoří zbrusu nový rám Deltabox s optimálně vyváženou tuhostí.